Zondag 25 september

25 september 2016 - Yoho, Canada

Vanmorgen na het ontbijt en de campers van voldoende brandstof te hebben voorzien, vertrokken naar Yoho National Park.
In feite rijden we deels de route van gisteren terug.
Het indiaanse woord voor ontzag en ver wondering is "Yoho"!
Emerald Lake is het bekendste turkooise meer. Je kunt er o.a. kanovaren en wandelen.
Wij hebben echter onze zin gezet op de bezichtiging van de Takakkaw Falls, te bereiken via de 13 km Yoho Valley Road.
Deze waterval  stort zich zo'n 254 m.naar beneden.
We rijden met de campers de steile weg omhoog. Echter , helaas is de weg een haarspeldbocht te ver voor de camper.
Opeens een luid  schurend geluid alsof de Titanic op een ijsberg vastloopt.
De schrik slaat ons om het hart.
De zijkant zit zo wat vast op de hoge asfalt binnenbocht......
We moeten terug.....met wat heen en weer steken in de nauwe bocht lukt het uiteindelijk om te camper te keren.
We zien nu ook een bordje dat m.n. Campers waarschuwt voor de steile hellingen en haarspeldbochten!
Het hart klopt me in de keel, ik heb de bibbers en durf niet meer de berg op.
We besluiten om eerst maar de Campingground op te zoeken.
Deze blijkt nog wel open te zijn, maar het "hokje" is niet meer bemand.
Bij navraag blijkt dat je een vacante plek kunt uitzoeken en de volgende ochtend je verblijf moet afrekenen.
Na even op adem te zijn gekomen en geluncht te hebben , gaan we naar het nabijgelegen Visitors Center.
We zoeken een andere, de Wapta Falls, op , die we via een 2,5 km lange wandeling kunnen bereiken.Deze waterval is even breed als de Kicking Horse rivier, zo'n 150m. en stort ongeveer 30m naar beneden.
Daarna gaan we even koffie drinken in het leuke pittoreske dorpje Fields, gelegen aan de Canadian Railway.
We merken dat de Canadian Railway een belangrijke plaats inneemt voor het vervoer van goederen.
Bij elke Campingground horen we wel het hoge fluitsignaal van de voorste locken. De zeer lange goederentreinen rijden vaak met dubbele opgestapelde containers af en aan.
We maken , eenmaal terug op de campingground , een lekkere pastamaaltijd.
Daarna maken we  onder het genot van een kopje thee , een koffiezetapparaat behoort niet tot de camperinventaris, plannen voor onze reis voor de volgende dag richting Jasper.
Het was een enerverende dag!!!

1. Andre:
    29 september 2016
    passen jullie wel een beetje op daar!! ;-)
  2. Jannie:
    29 september 2016
    Dus de hele zijkant ligt open :)