Donderdag 13 oktober

13 oktober 2016 - Canadian Rockies, Canada

Vandaag is onze laatste vakantiedag in Canada!
Het weer is inderdaad omgeslagen. Vannacht hebben we behoorlijk wat regen en storm gehad en ook vanmorgen lopen we buiten in de regen naar een croissanterie voor ons ontbijt.
Na de heerlijke ham kaas croissants met warme chocolade melk verorberd te hebben gaan we even terug naar ons hotel voor tandenpoetsen etc. En niet veel later vertrekken we voor onze laatste activiteiten van deze vakantie.
In de stromende regen besluiten Cor en ik om eerst maar even een parapluutje te scoren in een van alles en nog wat winkeltje  100 m verderop.
Voor beide paraplu's  betalen we denk ik de hoogste score, maar enfin zo komen we de dag wel droger door.
We willen vandaag met een hop on hop off bus te stad verkennen, en we lopen naar het dichtst bijzijnde opstappunt bij het Holliday Inn Hotel.
Na een vergeefs half uur wachten onder een afdakje, blijkt na informering dat het ophaalschema gewijzigd is.......nog weer een kwartier wachten, maar dan kunnen we toch instappen in een beetje oubollige bus (denk maar aan de San Francisco cable bus) met houten bankjes en versierd in Halloween style ......niet mijn smaak, maar enfin, 's lands wijs 's lands eer!
De bus chauffeur vertelt via de microfoon over allerlei Wetenswaardigheden die we onderweg tegenkomen.Helaas gaat het zo vlug en binnensmonds dat we nog niet de helft opvangen, maar zijn enthousiasme vergoedt veel!
We stappen uit bij Prospect Point aan de kust , vlakbij de Lions Gate brug.
Na even van het uitzicht genoten te hebben, drinken we even een bakje koffie en 3 kwartier later nemen we de volgende bus.
De volgende stop is in de wijk China Town, maar dat valt ons tegen.
Het heeft ons weinig te bieden en sommige straten worden ons door een toevallige voorbijganger geadviseerd om daar maar niet te komen.
Goede raad moet je nooit in de wind slaan en kijkend op onze plattegrond besluiten we naar een andere wijk te gaan lopen.
Gelukkig is het inmiddels weer droog geworden en de parapluutjes zijn weer keurig opgeborgen in de tas. Behalve die van Agnieta want zij heeft hem in de bus achtergelaten.......zeker een voor uitziende blik!
We lopen noordwaarts naar Gastown, waar zich leuke winkeltjes en galerieën bevinden.
Bovendien staat daar aan de kant van een straat ook een oude Stoom klok die om het kwartier een fluitsignaal afgeeft om de tijd aan te geven.
Even verderop staat in de Hastings Street een hoge torenflat met een lift aan de buitenzijde , die ons in 40 sec. 170 m. omhoog  brengt en waar een panoramisch observatie punt is , die ons een 360' lookout view geeft over de hele stad Vancouver tot aan de besneeuwde bergen in de verte.
We herkennen het Olympisch gebied, waar in 2010 de Spelen werden gehouden en waar plaats geboden werd aan ruim 2800 atleten en coaches.
De stad overziend is dit ook een mooi "slot" op onze reis door Canada.
We dalen weer af en lopen nog even Gastown door, waar we nog een mooie galerie tegenkomen met origineel handgemaakt werk van de First Nations.
We nemen een mooie herinnering aan deze fantastische reis mee.
Voor de laatste keer uit eten .
We kijken met dankbaarheid terug op deze onvergetelijke en veelzijdige reis.
Heel veel gezien (de beren waren wel het meest uniek om zo dichtbij te zien) en mogen ervaren, grenzen verlegd (Trail naar het theehuis in Lake Louise), niet een reis die je jaarlijks doet, maar wel een die je voor de rest van je leven bij blijft!
Iedereen die ons op onze reis meelezend vergezelde, hartelijk dank voor de reacties en het meebeleven.Het geeft toch een extra dimensie aan de reis!
Het is geen doen om op alle vragen en opmerkingen te reageren, maar wanneer we elkaar weer ontmoeten hopen we van onze ervaringen te kunnen vertellen.
Morgen,vrijdag vertrekken we van Vancouver en we hopen zaterdag weer veilig te landen in Schiphol.
Iedereen tot ziens en bedankt!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sjoukje:
    14 oktober 2016
    Het was leuk om jullie te volgen mede door je leuke schrijfstijl! Goede reis terug en tot over een week..we zijn inmiddels onderweg voor ons Portugal tripje..!
  2. Anneke O.:
    14 oktober 2016
    Wilma, het was erg leuk om je prachtige reisverslagen te lezen. Dat je daar iedere dag nog de energie voor kon opbrengen, complimenten! Jullie allen een goede terugreis toegewenst!
  3. Petra:
    14 oktober 2016
    Dank voor de mooie verhalen zodat we mee mochten genieten van jullie prachtige reis! En goede reis weer terug naar huis.
  4. Ina Eising:
    15 oktober 2016
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Op een mooie manier beschreven! Compliment!! Goede reis terug!